moasresa

Diani

Så jag var på Diani Beach hela förra veckan. Diani ligger på kusten på Kenya. Det tog oss 13 timmar med buss från Nairobi till Diani. Det är ca 50 mil från Nairobi och Diani. Men det tar så lång tid att åka för att det är så mycket trafik och inte så bra vägar. Vi åkte inte ens på asfalterad väg hela tiden….

Vi kom till hotellet kl 9 tror jag. Jag fick dela rum med min fina vänninor Hanna och Emelie. Det var väldigt trevligt vi hade till as bra. Den dagen man kom från åt men bara lite mat och gick o la sig. Det var ett jätte fint hotell.

Denna vecka har jag mest tagit det lugnt. Jag har solat mycket och varit vid poolen och havet så klart. Havet är sååå fint!! På tisdag så åkte några på ett lite så kallade äventyr. Vi snorklade och besökte en ön Wasini. Där så åt vi lunch och åt krabba. Sedan gick vi runt ”staden”. Ön var inte så stor, den var 7km lång och 1km bred. Det finns inge el eller vatten på ön. Det får sitt vatten genom regn vattnet eller måste de besöka fastlandet.

Jag måste säga att detta är en av de bästa resan någonsin. Personerna gjorde mycket men platsen är så vacker. Den vita stranden, det klar blåa vattnet och solen som lyser. Vi hade all inclusive så vi åt massor med god mat. Allt var så kul, är ledsen att det är över. Men jag kommer att att åka tillbaka på jul med familjen.

Här är hotellet jag bodde på: http://www.southernpalmskenya.com/

Karen Blixten musset

Idag vid 9.15 slutade alla lektioner, sedan vid 9.30 åkte vi iväg till Karen Blixen museet. För er som inte vet så var Karen Blixen en dansk kvinna som flyttade till Kenya, Nairobi med hennes man för att odla kaffe och tjäna pengar. Det finns iallafall ett område döpt efter henne och om ni vill veta mer kan ni antigen se filmen "Out of Africa" med Meryl Streep som spelar Karen Blixen. En bra men lång film :) Vi gick en rundtur i hennes hus där bland annat filmen spelats in i samt där hon bodde på riktigt under sin tid. Det var faktiskt ganska coolt att allt fortfarande var i så gott skick. Efter rundturen åt vi lunch som bestod av våra egen gjorda mackor, sedan åkte vi hem och då fick vi alla klubbor av vår lärare :).

Detta är bilder tagen av min vän Elin jansson.

Savage Wilderness

I helgen var jag i Savage Wilderness. Vi åkte två timmar från Nairobi. Samma dag som jag kom fram gjorde jag River rafting ( som är de påde första bilderna), Zip lining det är en rep man åker på, vi åkter över vattenet. Rock climbing och Bungeejump. Det roligaste var nog River rafting. Med Bungeejump är det jobbigaste nog att klättra upp för 60 m höjd, det var sååå jobbigt, jag blev så trött. Man jag är jätte glad att jag gjorde det.

Andra dag körde kajak. Det var faktiskt jätte kul. Jag hade en super helg.

I helgen tog jag inte med min kamera så detta är andras bilder som jag får låna. Det kankse kommer ut en video på när jag hoppar Bungeejump, om jag hittar filmen.